Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.

Kaffe fra Den Gyldne Bønne

Vi brenner tradisjonelt. Det vil si at vi holder på gode, lyse, norske tradisjoner som ivaretar og fremhever de gode kvalitetene i råvaren. Vi lager også flere typer espressokaffe som er intense og bittersøte, men også med et innslag av fruktighet.

Hos oss kan du handle kaffe direkte via vår nettbutikk, enten du er innkjøper for en bedrift eller privatperson. I nettbutikken finner du også mer detaljert informasjon om hver enkelt kaffesort.

Handle direkte i nettbutikken for privatpersoner og bedrifter

Rask levering over hele landet

Høy kvalitet til konkurransedyktige priser

Innkjøp

Den Gyldne Bønne AS samarbeider med innkjøpere som er eksperter på sine områder. De har gjerne lang erfaring med og spesiell innsikt i handel med kaffe fra enkelte land og regioner og de har kunnskap om ulike kaffetyper og lokale forhold. I tillegg kommer en god oversikt over marked og logistikk og til sammen gir dette oss mulighet til å ta inn den aller beste kaffen og konkurrere med kvaliteter som ligger i den øvre enden av skalaen.

Vi mottar regelmessig prøver på ulike partier som vi tester i kaffelaben. Dersom kaffen passer våre kriterier, bestiller vi alt fra 10 til 100 sekker avhengig av om den skal markedsføres som en Single Origin, Single Estate eller inngå i en av våre populære blandinger.

Smaksprøver fra farmer og kooperativer langs hele kaffebeltet

Cupping og vurdering foregår i vår egen kaffelab på brenneriet på Vøyenenga

Vi bestiller mindre partier, fra 10-100 sekker og brenner vår egne profiler

Kaffefarmene

Med jevne mellomrom besøker vi produsentene og lærer om deres arbeidsmetoder og får et innblikk i hvilke forhold som gjør nettopp deres kaffe så spesiell. Mange steder høstes og sorteres kaffen for hånd. Dette er møysommelig arbeid, men det gir inntekt til mange.

Kaffe er en av verdens viktigste handelsvarer og vi vil gjerne være med på å øke verdien på handelen. Det er riktig å betale godt for gode produkter fra dyktige produsenter/bønder som ved å satse på utvikling og kvalitet er med på å øke både interessen og konsumet.

Vi besøker jevnlig kaffefarmene for å sikre kvalitet, metoder og forhold

Våre innkjøpere har direkte og hyppig kontakt med produsentene

Brenneri

Vi importerer kaffe fra de fleste kaffeproduserende land og brenner den i porsjoner fra 10 til 50kg i vårt eget håndverksbrenneri. Det gjør oss i stand til å levere et stort antall rykende fersk kaffe til forbrukere, utsalg, kontormiljøer og serveringsbedrifter. Brenneriet vårt har topp moderne utstyr og to brennere, en Probat L50 og en Probatone 12 som gir oss stor fleksibilitet og full kontroll på prosessene.

Vi leverer også det meste innen trakteutstyr, tradisjonelle kaffemaskiner og moderne halv- og helautomatiske løsninger til bedriftsmarkedet.

Vi importerer mindre partier kaffe fra de fleste kaffeproduserende land

Brenneriet har topp moderne utstyr; to brennere med høy kapasitet og fleksibilitet

Trakteutstyr, halv- og hel-automatiske kaffemaskiner til b2b-markedet

Pakking og distribusjon

Elegant, aromatett emballasje med ziplås og enveis ventil, som bevarer kvaliteten og gir optimal holdbarhet. Vi har de siste årene investert i topp moderne utstyr som gjør prosessen med brenning og pakking konsistent og effektiv.

Vi distribuerer nybrent kaffe til privatpersoner og bedrifter over hele landet.

Håndverksbrenneri med topp moderne fasiliteter

Effektiv og konsistent produksjon og distribusjon