OM KAFFEHUSET DEN GYLDNE BØNNE

Den 1. april 1996 åpnet kaffebaren Den Gyldne Bønne dørene på Grünerløkka. I nærmere seks år ble det servert og solgt kaffe og te til både lokalbefolkning og turister og på det meste gikk 15.000 kopper kaffe over disken hver måned. Dessverre lot det seg ikke gjøre å forlenge leieavtalen og i 2001 ble vi tvunget til å tenke nytt.

Med en sportsbilrød Petroncini kaffebrenner fra Italia og en pall med grønn kaffe satte vi i gang med å brenne til kaffe og espresso til andre kaffebarer og serveringsteder. Etter kort tid ble både maskin og lokale for smått og i dag holder vi til i store, lyse og trivelige lokaler på Vøyenenga i Bærum.

Den Gyldne Bønne as er en familiebedrift og vi er stolte av å tilby nybrente spesialiteter fra hele verden. Vi retter oss først og fremst mot bedrifter, men via forhandlere og nettbutikk leverer vi også kaffe til privatpersoner over hele landet.

Vi importerer all rå kaffe selv og tilbyr både lyse og mørke typer, single estates og blandinger.

God kaffe er ikke en luksus, det er en selvfølge!
– Jørgen Lindvik, Daglig Leder