Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.

Om Kaffehuset Den Gyldne Bønne

Våren 1996 åpnet Den Gyldne Bønne dørene i Thorvald Meyersgate på Grünerløkka. I nærmere seks år ble det servert og solgt kaffe og te til både lokalbefolkning og tilreisende. På det meste ble det servert 15.000 kopper kaffe hver måned, med en ikke fornybar leieavtale ble vi i 2001 tvunget til å tenke på andre muligheter i kaffebransjen.

Vi kjøpte en liten kaffebrenner fra Italia og leide et beskjedent industrilokale. Etter vel ett års tid ble både maskin og lokale for smått og i dag holder vi til i store lyse lokaler på Vøyenenga i Bærum.

``Vi setter vår ære i å befinne oss i toppen av kvalitetspyramiden, men liker best å fremstå som enkle og usnobbete. God kaffe er ikke en luksus, det er en selvfølge.``

– Jørgen Lindvik, Daglig Leder

Slik startet det som i dag er kaffebrenneriet Den Gyldne Bønne AS.

Vi er fortsatt en heleid familiebedrift og et håndverksbrenneri og vi har gleden av å tilby nybrente spesialiteter fra hele verden. Vi retter oss først og fremst mot bedrifter, men leverer også kaffe til privatpersoner over hele landet.

Vi importerer råkaffe selv og tilbyr kaffe og espresso som dekker den øverste halvdelen av kvalitetspyramiden, fra fin industrikvalitet opp til det beste som er å få på markedet. For å understreke dette har vi betalt 10.000 USD for å være Lifetime Pioneer Member i organisasjonen Cup of Excellence!